Esquirols 2-3 anys

Març 2021


ODA AL CALAIX

Tenim un objecte quadrat

que a l'estança està ficat,

el seu nom és el calaix

i a tots ens té enamorats.

És un company ideal en l'etapa que ens trobem,

habilitats adquirim i el nostre cos coneixem.

Possibilitats, opcions... diuen els adults,

per nosaltres és un "uauuuuuu" ben gruixut.

Un infant el pot veure com una muntanya,

l'altre, un niu on ficar-se,

cases, coves o castells,

mil opcions per aquest desig de sentir-nos grans i alhora petits.

Ets un punt de trobada,

un intercanvi de mirades,

ens dones equilibri, seguretat i coordinació,

avorrits? Noooooo, quina emoció!

Els adults en diuen "adquirir concepte d'espai",

Què abstracte si ens ho haguessin d'explicar!

Nosaltres en diem: jugar i jugar!

Dins, fora, amunt o avall,

cada dia ens vas reptant,

puja, baixa...ui! què tard!

ja és hora de marxar.

Quin plaer i quina alegria

d'haver aconseguit 

tantes coses amb sentit.

Gràcies, CALAIX!


Febrer 2021

 Compartim amb vosaltres fotos del dia de la festa de Carnaval.



------------------------------

 Gener 2021

           La importància de la parla

Quan els infants comencen a desenvolupar el llenguatge, es creen petites converses entre ells.
L’adult que acompanya el grup aprofita situacions per oferir a cadascú dels infants una estona de conversa.


Aquest curs, donades les circumstàncies que ens toca viure per la pandèmia, a les estances dels grans tenim un grup més reduït d’infants.

Estem observant com els infants es concentren en el joc creant diferents nivells d’intercanvi i de conversa. El grup reduït ens permet estar molt presents en cada moment i situació per petita que sigui. 

Els infants ens expliquen coses, ens pregunten, i nosaltres els acompanyem amb paraules i explicacions sense presses. 

Es creen converses al lavabo, en els moments de transició, durant el pati, en els àpats, abans i després de dormir, etc.

Gaudir del temps per acompanyar aquests moments ens permet allargar les converses, escoltar i ser escoltat amb calma. 

Les converses són riques en contingut. Tots tenen temps per expressar al seu ritme. 

És el que diríem “Vida Slow”.

------------------------------

Novembre 2020

              Juguem com si

A l’estança dels esquirols, els infants satisfan les seves ganes de simbolitzar i d’explorar.


Durant el dia sempre hi ha algú que dedica una estona a obrir un llibre i observar amb atenció el seu contingut.





L’atenció, la mirada, l’ús del vocabulari  o la postura corporal formen part implícita d’aquests moments.

El cotxes o trens ocupen raconets concrets que són ocupats per aquells infants que tenen l’impuls d’arrossegar-los pel terra, de deixar-los anar, de posar ninos a sobre...









La coordinació, l’ús d’onomatopeies o la imaginació del que es pot arribar a fer en formen part implícita d’aquests moments.




Els ninos, són atesos per algú que els alimenta, els vesteix o desvesteix, els passeja o els acarona per descansar.




Les bones atencions, la tendresa  o la cura per l’altre en formen part implícita d’aquests moments.






A l’espai de la cuineta sempre hi ha algú parant taula amb plats i gots, tallant fruita, preparant i remenant o afegint espècies al seu menjar.




L’ùs dels estris, la conversa entre el grup o  les matemàtiques en forma part implícita d’aquests moments.


Els animals són manipulats, passejats per l’estança o per diferents superfícies.




El coneixement dels noms, l’observació o el joc imaginatiu del que poden arribar a fer, forma part implícita d’aquests moments.


Cada dia observem com els infants porten a terme els seus projectes d’acció. Com cada infant és capaç de  traspassar en el joc el coneixement que té i va tenint  del món que l’envolta  i l’estat maduratiu en el que es troba.

------------------------------

Octubre 2020 

HOLA FAMILIES! 

Compartim amb vosaltres els infants que donaran vida i moltes estones de joc a l'estança dels esquirols. 

Gràcies per confiar en nosaltres i fer de la nostra llar un espai segur, ple de bona energia!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada